ARATHORN.jpg

Het maakt me trots dat Bredase ondernemers participeren in een gezamenlijk platform


Arathorn Gummlich
Oprichter van platform Stappen en Shoppen

Sluiten

Arathorn Gummlich creëerde in samenwerking met talloze ondernemers ‘Stappen en Shoppen’: een platform van en voor de stad. Daarnaast is Arathorn betrokken bij onder meer Breda Next, Wandelerij, Breda Live en Breda Bierstad. Eén voor één initiatieven die de horeca, retail en cultuur van Breda op de kaart zetten. Arathorn: “Het maakt me trots dat Bredase ondernemers participeren in een gezamenlijk platform. Dat komt door de betrokken- en bevlogenheid van de Bredanaars.”

Tijdens zijn studie Facility Management aan de NHTV, leerde Arathorn het Bredase uitgaansleven kennen. Arathorn: “In die tijd had je nog de ‘Uitloper’. Ik dacht: ‘Dat kan beter!’ Ik wilde een mooie bewaargids, met het aanbod van Breda op papier en alle actuele content online. Zo is het balletje gaan rollen.”

Liefde voor Breda
Arathorn groeide op in Breda. Hier maakte hij heel wat mooie momenten mee: “In deze stad studeerde ik, dronk ik mijn eerste biertje en startte ik ‘Party Pics’, mijn eerste bedrijfje. Toch kende ik nog maar de helft van wat Breda mij te bieden had. Vanuit een liefde voor mijn eigen stad ontstond toen: ‘Stappen en Shoppen’. Een crossmediaal platform dat zich richt op de promotie van de drie belangrijkste trekpleisters: horeca, retail en cultuur. Toen Breda in 2009 de Beste Binnenstad werd, kwam daar in samenwerking met Gemeente Breda, de Barones en het Chassé Theater ook de Breda City App bij.”

Bevlogen Bredanaars
Inmiddels zit het platform ‘Stappen en Shoppen’ in negen steden, waarvan Breda het meest succesvol is, zegt Arathorn: “Er is geen enkele stad in Nederland waar meer ondernemers participeren in een gezamenlijk platform. Daarbij is de Breda City App de meest succesvolle city app van Nederland. Dat is te danken aan de betrokken- en bevlogenheid van de Bredase ondernemers.”

Van 9 naar 50 steden
Op dit moment rolt Arathorn zijn platform landelijk uit: “Van de negen steden, willen wij er vijftig maken. En dat lijkt nog te gaan lukken ook! Daarnaast bouwen we het platform voor Breda verder uit. We gaan aan de slag met campagnes, mooie fotografie en technologische innovaties, waaronder een speciale studentenomgeving in de app.”

Speciale studentenomgeving
Uit onderzoek blijft dat veel studenten de stad Breda na hun studie weer verlaten. Dit omdat zij Breda onvoldoende kennen. En dat is jammer en onnodig, vindt Arathorn: “Met een soort royalty-systeem in de app, belonen wij studenten voor het lopen van routes en het bezoeken van bezienswaardigheden. Terwijl de student Breda beter leert kennen, ontvangt hij ook nog eens een leuke prijs of korting. Zo blijven de studenten hopelijk, ook na hun studie, hangen in mijn mooie stad.”

Andere Smaakmakers

Dianne Kikstra

Coördinator Welkomsttaal en de Taalvriend

bredase_smaakmakers_10101816018.jpg

"Spreken is zilver, integreren is goud"

Dianne Kikstra
Coordinator Welkomsttaal en de Taalvriend

Bekijk smaakmaker

Marie-Louise de Ponti

Medeorganisator Plukroute Princenhage en initiatiefnemer Princenhage Groen

Smaakmakers_campagnephotography_web-20.jpg

"Elke tuin die betegeld is, is er eigenlijk een te veel"

Marie-Louise de Ponti
Medeorganisator Plukroute Princenhage en initiatiefnemer Princenhage Groen

Bekijk smaakmaker

Barbara Putters

Directeur Breda Promotions

Smaakmakers_campagnephotography_web-8.jpg

"Verdiep je in het verleden van Breda en je gaat de stad echt beter begrijpen"

Barbara Putters
Directeur Breda Promotions

Bekijk smaakmaker

Marianne Gillis

Steun en toeverlaat van wijk Zandberg

marianne-gillis.jpg

"Ik vind het altijd leuk om mensen te helpen. Dat zit gewoon in mijn natuur"

Marianne Gillis
Steun en toeverlaat van wijk Zandberg

Bekijk smaakmaker

Voeg jouw eigen Bredase Smaakmaker toe!

Ken jij (of ben jij) een Bredanaar met een bijzonder verhaal? Vertel het ons!

Smaakmaker toevoegen